محله های مشهور ترکیه|منطقه طبیعی پولونزکوی
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 1 اسفند 1399
ن : بنفشه

محله های مشهور ترکیه|منطقه طبیعی پولونزکوی

استانبول  این شهر زیبا و رویایی ترکیه که بازدیدکنندگانش را طوری افسون می کند که خیلی ها پس از بارها دیدن آن بازهم  سودای دیدار مجددش را در سر میپرورانند. قبلا در مجله تفریحی و گردشگری چرخ فلک  در خصوص محله های مشهور و قدیمی ترکیه و در خصوص میدان تاکسیم و کادیکوی مطالبی را تقدیم حضورتان نموده بودیم و این بار قصد داریم منطقه ای طبیعی و متمایز در استانبول را به شما معرفی نماییم که بازدید از آن در سفر به استانبول بی شک تجربه ای خاطره انگیز و جذاب برایتان رقم خواهد زد.

منطقه پولونزکوی(Polonezköy) استانبول یکی از منطقه های خوش آب و هوا و از جاذبه های طبیعی در استانبول به حساب می آید که به دلیل شباهت زیاد با شمال ایران در بین گردشگران ایرانی محبوب است و اگر سری به این منطقه بزنید محال است در آنجا با ایرانی ها برخورد نکنید .

شاید یکی از دلایل اصلی انتخاب این منطقه به دلیل آسیایی بودن و شباهت زیاد با شمال ایران باشد و این منطقه فاصله چندانی با ایران ندارد . این منطقه بکر و زیبا در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر استانبول قرار گرفته که می توانید در کمتر از ۳۰ دقیقه از استانبول به این منطقه برسید و روز خوبی را در آنجا سپری کنید

وجود آبشار و برکه های پر از آب، انواع پرندگان، آب و هوای پاک و مردمان محلی بسیار مهمان نواز  از ویژگی های مهم این منطقه است که هر توریستی را به سمت خود می کشاند. خوراک ها، غذاها و آداب و رسوم اهالی پولونزکوی شبیه به لهستان می باشد زیرا سالیان زیادی است که تبدیل به ییلاق خوش آب و هوا برای لهستانی های ساکن استانبول شده است. در واقع با وارد شدن به منطقه پولونزکوی استانبول شاهد دو نوع فرهنگ مختلف ، رستوران های ترکی و لهستانی با غذاهای خوشمزه و صنایع دستی فوق العاده زیبا و کار شده رو به رو خواهید شد که همین تنوع آداب و رسوم است

به شما پیشنهاد می کنیم اگر برای چندین بار است که به استانبول سفر می کنید از حال و هوای شهر استانبول بیرون آماده و به این منطقه زیبا سری بزنید.

منطقه طبیعی پولونزکوی در سفر به استانبول

در پارک پولونزکوی صداهای پرندگان وحشی و طبیعت سبز ، دور از شهر ، که شامل همه گونه های گیاهی طبیعی استانبول است شنیده میشود. نمونه هایی از گونه های گیاهی عبارتند از: گونه های کاج ، شاه بلوط ، بلوط ، راش ، گیاه زنبور عسل ، ، آربوتوس ، توت سیاه ، مادار کوه ، گوزن ، خار و یک ایستگاه تولید مثل گیاه قرقاول پرتره و یک ایستگاه پرورش آهو کاراکا وجود دارد. علاوه بر این ، بسیاری از گونه های جانوری در پارک طبیعت پولونزکوی وجود دارد. نمونه هایی از این گونه ها عبارتند از: گوزن قرمز ،گراز وحشی ، شغال ، روباه ، سنجاب ، مارتین ، قرقاول ، زرشک ، شاهین ، بلوز ، جوجه ، جغد که می توانید در سفر به شهر استانبول از آنها بازدید کنید.

در پارک طبیعت Polonezköy چه کاری می توان انجام داد؟

در پارک مسیرهای پیک نیک ، کمپینگ ، پیاده روی ، جهت یابی ، دویدن و دوچرخه سواری وجود دارد. تعطیلات آخر هفته پولونزکوی  شامل سفر روزانه ، پیک نیک ، کباب ، رستوران های با کیفیت  لوکس و آرام ، شام ، برگزاری عروسی و مهمانی های مختلف می شود. اساسا سرزمین ترکیه از دیرباز یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران و عاشقان چای بوده است.

در این دهکده که جمعیت اکثر آن را لهستانی ها تشکیل می دهند بازتاب هایی از یک فرهنگ و سبک زندگی متفاوت دیده می شود. مکان های کمپینگ مخصوصاً برای تعطیلات آخر هفته ایده آل است. این پارک که با بازدید مصطفی کمال آتاتورک افتتاح شد ، میزبان گوستاو فلوبر فرانسوی و بسیاری از نامهای معروف دیگر بود.

جاذبه های دیدنی و طبیعی سفر به استانبول در چرخ فلک

در پارک طبیعت Polonezköy چه چیزی را می توان دید؟

در پارک طبیعی Polonezköy ، خانه عمه زوفیا وجود دارد. این خانه تاریخ روستا و عکس های قدیمی را به نمایش می گذارد. در اینجا آنچه می خواهید در مورد دهکده بدانید وجود دارد. همچنین می توانید از فعالیت های فرهنگی مانند مجسمه های منبت کاری چوب و نمایشگاه ها و نقاشی ها لذت ببرید. کلیسای تاریخی و خانه روستای تاریخی در پارک طبیعت پولونزکوی ارزش بازدید دارد.

Polonezköy یا پولونزکوی کجاست؟

از آنجا که این مکان محبوب است ، به نقاط مختلفی دسترسی دارد ، مثلا از بزرگراه های Beykoz – Riva و Alemdağ – Şile دسترسی وجود دارد که می توانید با استفاده از علائم از طریق Kavacık – uavuşbaş signs وارد پارک شوید. پارک طبیعت پولونزکوی استانبول با مرکز شهر ۳۴ کیلومتر فاصله دارد. با ماشین شخصی ظرف ۵۰ دقیقه می توان به این منطقه زیبا و سرسبز استانبول برسید.

منبع: چرخ فلک



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.